Läsvecka 1

I torsdags var det som sagt tenta. Den gick nog okej, det jobbigaste var väl att jag hakade upp mig på några uppgifter, som klarnade precis mot slutet men då var det inte så mycket tid kvar så det blev rätt stressigt... jaja, nu är den gjord i alla fall.

Tentan har firats med att göra så lite som möjligt... Resterande veckan tillbringades i huvudsak i soffan framför tv/datorn... men det var skönt och välbehövligt.

Fast några gånger lämnade jag faktiskt soffan. I torsdags fortsatte jag titta på den danska serien "Riket" tillsammans med Rasmus och hans kompisar. Mycket skum men faktiskt riktigt bra serie! Igår såg vi sista avsnittet på första säsongen och första på andra, och nu börjar den bli riktigt läskig...

I lördags var jag på Schlagerkväll hos Jessica. Några klasskompisar till henne var där och efter Schlagern blev det utgång. Riktigt roligt var det! Vad gäller finalen tyckte jag väl Salem Al Fakir var bättre, men Anna Bergendahls låt var oxå rätt bra.

Nu har två nya kurser börjat. Tekniska geologin verkar riktigt intressant, med omväxlande undervisningsformer, t.ex. labbar etc, så den blir säkert stenkul (nej, jag kunde inte låta bli det där, jag har ju ändå bott i Göteborg i ett halvår nu...). Mekaniken känns väl sådär, fick inget bra intryck av det igår i alla fall men det kan dels ha berott på att jag var så trött, och dels på att föreläsaren pratar så tyst att man hela tiden måste anstränga sig för att höra vad han säger...

Idag har jag skickat ut inbjudningar till två påskmiddagar; en till Skåne-gänget om en middag hemma hos mig och en till de internationella studenterna här om en sittning med VIC-IACES. Båda middagarna ska bli roliga, fast på olika sätt såklart, och jag hoppas att det är många som kommer på båda!

I veckan händer det en del skoj; på lördag ska vi hem till Maritha för att fira tentan i efterhand och på torsdag ska jag eventuellt på Chalmers pubrunda. Det märks att det bara är första läsveckan!


Kommentarer
Frida

Bra Maria, jag ser att du börjar acklimatisera dig på riktigt!

2010-03-16 @ 20:34:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0