En rubrik

Det blev ett besök till på filmfestivalen. Denna gång såg vi Rage, en film som utspelade sig bakom kulisserna på en modeshow och i princip bara bestod av monologer med diverse inblandade personer och där man aldrig fick se det egentliga händelseförloppet. Handlingen var intressant, skådespelarna var lysande och färgsättningen var skitsnygg. Summa summarum: jag gillade den starkt!

På lördagen blev det en lugn kväll framför melodifestivalen. Tänkte vara så seriös och skriva en ordentlig recension av alla låtar här men upptäckte efter första låten att nästan alla var så ointressanta att det inte känns värt det. De enda som var någorlunda bra var Salem Al Fakir (fast inte så bra som jag trott han skulle vara) och nåt rockband (som jag inte kommer ihåg vad de hette) som körde en fin ballad. Programledarna var oxå sådär, inte alls i samma klass som Petra Mede förra året. Måns var väl ok, Melzer var dålig och Dolph Lundgren var en ständig parodi på sig själv...

Annars blev det mest tentaplugg i helgen, vi hade miljötenta igår. Vi hade fått höra att det mer eller mindre skulle komma exakt samma frågor, fast omformulerade, som på övningstentan vi fick. Detta visade sig inte stämma alls, det tyckte i alla fall inte jag, så vi får väl se hur det gick...

Igår och idag har det varit CHARM- Chalmers arbetsmarknadsdagar. Gick en runda där idag. Man försöker väl kolla på det som verkar intressant men eftersom man är precis i början av utbildningen är det lite svårt att veta vad man ska fråga om... Så det blir mest att man plockar på sig gratisgrejer.  Finast/nördigast idag var nog de små pinsen som jag plockade på mig med texter som "You call it magic- I call it engineering" eller "Ingenjör i själ och hjärta".

På fredag kommer mamma hit, stannar till lördag. Det ska bli trevligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0