Blandat

"Men urbanisering, det var ju när folk flyttade från landet till stan och skaffade sig ett riktigt jobb"

Ovanstående är ett lysande exempel på sådana briljanta kommentarer som kan fällas en sen eftermiddag efter en alltför lång skoldag. Flamsigt och tramsigt blir det allt som oftast numera, men det är rätt skönt det, det känns som att man behöver få stänga av hjärnan lite ibland...

Det har varit fullt upp även denna vecka. I måndags gick jag på filmfestivalen. Kände mig väldigt kulturell där jag satt och kollade på "nordiska kortfilmsfavoriter". Men det var kul, det är sådant som jag egentligen hade velat göra mycket mer men som aldrig vill bli av.

Igår hade vi vår första aktivitet med VIC-IACES. Vi blev inte så många, förrutom vi fyra i föreningen kom tre utbytesstudenter. Men det var roligt i alla fall och allt funkade bra!

Nu börjar tentan i miljö närma sig, på tisdag är den, och då börjar jag ju såklart med det som oundvikligen följer med tentaplugg: tentapluggsundanflykter! Blåbärspajbak med Stina blev det i tisdags, det var ju bra mycket trevligare än att plugga, och gott blev det! Annars känns väl tentan rätt överkommlig, men en himla massa att plugga! Det blir till att lägga ner hela helgen på det... Sen inbillar jag mig att det ska bli liiiite lugnare ett tag efter det, men det tanke på att grupparbetena i miljö drar igång då så är det nog mest önsketänkande.

Ikväll har jag i alla fall sett de två första avsnitten av den nya LOST-säsongen, sjukt bra var de!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0