Växjö-helg och veckan så långt

Efter ännu en skolvecka bar det denna helg iväg till Växjö på lördagsmorgonen. Nog för att jag inte brukar kunna sova särskilt länge längre, men att gå upp halv sju en lördagmorgon var lite tungt...

Väl i Växjö letade jag reda på brossans lägenhet (vilket inte var så svårt eftersom den ligger precis ovanför Intersport). En stooor, fin lägenhet bor han i numera! Även mamma, pappa och lillebror skulle komma dit, men det visade sig att bilen hade gått sönder och varit tvungen att bärgas när de precis kommit till Växjö... När de väl kom dit gick vi i alla fall och åt på en kinarestaurang

Sen begav jag mig ut på Campus. Som alltid är det en lite konstig känsla att komma ut där, men denna gången var det annorlunda mot sist. Sist jag var där skrek hela kroppen "Äntligen hemma!!" och fötterna ville verkligen svänga in på Stallvägen 23. Så var det väl på sätt och vis även denna gång, men ändå inte... Skriket blev mer en viskning och det krävdes inte lika mycket viljestyrka för att hindra fötterna från att gå in mot min gamla lägenhet. Jag har väl börjat släppa mitt "gamla" liv där lite, vilket väl inte är så konstigt eftersom jag har fullt upp med mitt "nya" liv här.

Givetvis var det ändå roligt att komma ut på Campus igen. Givetvis var det roligt att gå på fest i Lyan igen med alla tossiga utbytesstudenter. Och framförallt var det jättekul att träffa Tessan och Rosanna igen, två vänner som jag är glad att jag har kvar från Växjö-tiden! Förmodligen blir det ett par Campus-besök till detta läsår, man får ju passa på nu medans där fortfarande bor folk man känner, efter sommaren åker ju alla gamla klasskamrater (som inte redan åkt) på annat håll.

Efter en fika med Rosanna och Tessan på söndagen åkte jag tillbaka till Eriks lägenhet. Så småningom gav vi oss ut på en promenad runt Växjö-sjön, den rundan är alltid fin! Även om vi bitvis fick gå den i ösregn den här gången...

Hem till Göteborg kom jag inte förren rätt sent på söndagen, och jag kom i säng ännu senare, så jag kände att jag var "tvungen" att ta en sovmorgon och skippa första föreläsningen i måndags. Vilket nog var tur eftersom vi satt med Matlab hela eftermiddagen. Det gick för övrigt riktigt bra den här gången, skoj!

Efter fyra timmar i en datorsal är man däremot ordentligt seg i huvudet, så det var riktigt skönt att sticka och träna efteråt! Och sicket härligt pass det var! Inga strejkande ben denna gång heller, så jag kunde ta ut mig riktigt ordentligt, gött!

Imorgon-kväll är det Stand-up som gäller, wohoo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0