Söndag

Det blev aldrig något museumsbesök igår. För mycket sömn natten innan + pizza, cheeseballs och en massa annat skräp + fördröjd tentastress = en sömnlös natt. Det var i och för sig rätt väntat, hade haft på känn att det skulle bli såhär, så det var nästan skönt att det hände, då kan jag lägga den här tentan bakom mig på riktigt. Eller ja, om jag nu har klarat den vill säga...

Jag var alltså för trött för museum igår men en promenad kändes välbehövligt så jag kunde pricka av en sak på min "vill-göra-i-Göteborg"-lista; promenad i Slottskogen! Trots det pissiga vädret blev det en riktigt fin promenad, jag bara älskar den parken! Traskade upp till utkikstornet den här gången, fint!

När jag promenerade där i parken, på en ca 4 meter bred gång/cykelväg mötte jag en äldre man som jag såg blev märkbart irriterad och när han passerade sa han "Man ska gå på vänster sida när det inte finns någon trottoar!". Vilken tur att han sa till mig, jag var ju rena rama trafikfaran!

När jag kom hem tog jag mig i alla fall en ordentlig eftermiddagslur så att jag skulle orka med att gå ut på kvällen. Förfesten var som sagt hos en gammal fadder och blev riktigt trevlig! Tyvärr åkte vi in till stan lite sent så att det hade blivit alldeles för lång kö till stället som vi egentligen skulle till. Efter lite velande fram och tillbaka delades gänget upp och jag, Stina och hennes syster gick till ett ställe som hette Valand. Det var ett mysigt ställe men rätt folktomt när vi kom dit. Det fylldes förvisso på med folk efterhand men vi stannade ändå inte så länge. Men det var kul att ha sett något annat uteställe än Chalmers egna i alla fall!

Idag njuter jag av sista helt lediga dagen innan nästa läsperiod drar igång imorgon. Jessica och jag gör ett nytt försök med museumsbesök, hoppas det blir intressant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0