Göteborg

Efter ett par dagar i Göteborg är jag hemma i Höör igen. Dessa dagarna har gjort mig rejält taggad inför i höst- det ska bli jättespännande att börja på Chalmers och Göteborg är en stad som jag mycket väl kan tänka mig tillbringa de närmsta åren i!

Jag åkte dit i onsdags och då mötte Jessica mig på stationen. Vi åkte hem till henne en stund, hon har det jättefint i sin lägenhet! Sen åkte vi in till stan och åt på Jensens Bøfhus, supergott!
Dagen därpå spenderades på Chalmers, jag gick på ett par seminarier för olika utbildningar, plockade på mig broschyrer och frågade studenterna som stod där. Förrutom Väg och Vatten, som jag funderat ett bra tag på nu, verkade även kemiteknik och kemiteknik med fysik intressant. Något av de tre blir det i alla fall, har ju ett par veckor på mig att bestämma mig för vilket. På lunchen och eftermiddagen gick Jessica och jag på stan lite.
Dagen efter traskade jag rundor ett bra tag på stan medans Jessica hade lektioner. Jag tyckte jag gick kors och tvärs överallt men jag lär visst ändå ha missat några av de finaste kvarteren. Jaja, jag fick lite bättre koll på hur saker och ting låg i förhållande till varandra i alla fall, det är lätt att bli förvirrad när man åker spårvagn... När Jessicas lektioner var slut åt vi lunch ihop och sen åkte jag hem.

Min lilla utflykt till Göteborg var i alla fall peppande och jag ser verkligen fram emot hösten nu! Men nu måste jag koncentrera mig på denna terminen först, vi fick en hemtenta i tisdags som jag inte hunnit börja på och som ska vara inne nu på tisdag! Det lär verkligen bli en plugghelg!



Kommentarer
Frida

Gbg är fint... det kommer bli skitbra det här!

2009-03-24 @ 20:42:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0