Röstning och Nova

Jag har alltid tyckt att det har varit konstigt med folk som bestämmer sig för vad de ska rösta på först på väg till vallokalen... men idag gjorde jag själv detsamma! Det blev Vänsterpartiet till slut, men jag hoppas ändå på att Schyman oxå kommer in i EU-parlamentet.

På eftermiddagen besökte jag ett ställe som flera av mina kompisar tycker är jättekonstigt att jag aldrig besökt förr; Nova Lund. Jag tycker fortfarande inte att jag har missat något speciellt, visst är det praktiskt med så många affärer på ett ställe men det är så mycket trevligare att strosa omkring i stan!

Jag fick även veta idag att mitt sommarlov förkortas med fyra dagar, börjar jobba redan nästa torsdag. Det är väl bra i och för sig, mer pengar och om vi behåller denna ordningen på vilken vecka man jobbar helg så är jag ledig både midsommarhelgen och onsdagen den förste juli (den dagen som jag kan hämta ut nyckeln i Göteborg), så det vore ju bra. Nu kan den planeringen ju skita sig eftersom hon jobbade midsommarhelgen även förra året och kanske vill byta i år då, men det får väl gå det med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0