Härlig helg!

Åh vilken härlig helg jag har haft! Förrutom att ha haft väldigt trevligt har jag blivit ännu mer taggad inför hösten, Göteborg är ju så fint! Jag har ju inte hunnit se så mycket av själva staden när jag har varit och fixat med lägenheten så det var roligt att få turista sig lite i helgen!

I lördags började vi med att åka hem till mig alla fyra och fixa lite mat, så jag fick visa Zorro och Sofia lägenheten. Sen åkte vi till Liseberg där vi var resten av eftermiddagen/kvällen. Det var roligt, men eftersom det var mitt i semestertider och lördag dessutom var det ju hopplöst långa köer! Vi var där i cirka sju timmar och hann bara åka sju karuseller på den tiden! Lite drygt, men det får man väl som sagt ta när man går dit på en sådan dag som vi gjorde... De karusellerna vi åkte var roliga i alla fall, framförallt de två sista; bergodalbanorna Balder och Kanonen! Kanonen har jag inte åkt förr, den hade loop och allt, skitrolig!

Idag åkte vi först hem till Jessica och sen åkte vi till Slottskogen. Jag älskar redan den parken, finare får man nog leta länge efter! Stor och fin, och varierad med mycket vatten och små berg. Jag hoppas på att spendera mycket tid där framöver! Fint väder var det idag så vi satt och åt picknick och kollade lite på djuren i djurparken, jättemysigt och trevligt.

Men jag har ju inte bara varit i Göteborg i helgen, fredag-lördag var jag en snabbis i Varberg. Jag och Anna och hennes kompis gick och såg på Sunny Stand-up. Alltid roligt att träffa Anna, var ju mer än ett halvår sedan sist nu! Och stand-upen var rolig! En del av dem hade jag sett innan men de flesta hade faktiskt rätt mycket nytt material ändå. Men roligast var det att se de som jag inte sett innan såklart, speciellt de tre sista komikerna dvs. Johan Glans, David Batra och Thomas Järvheden. Den sistnämnde sjöng två av sina låtar, vilket var roligt för det blev lite variation. Eller det var det väl ändå, komikerna var ju väldigt olika sinsemellan, men lite komik i musikform var roligt det med. Låtarna han sjöng var roliga, men jag tycker att hans bästa är den här:



Efter en trevlig kväll skulle jag och Anna bege oss ut till hennes mormors hus där Anna bor på sommaren. Eftersom det är en bra bit ut var hennes kompis så snäll att låna oss hans cykel. Problemet var bara att det var en herrcykel som det var meningen att jag skulle cykla på... Jag kom nätt och jämnt på den men tänkte att det var bäst att prova att hoppa av den en gång oxå innan jag fick upp så mycket fart... Vilket inte gick så bra, jag stod på näsan. Bokstavligen! Det måste ha sett roligt ut för jag föll verkligen med huvudet först, skyddade inte huvudet med händerna utan händerna med näsan... Så Anna fick offra sig på att cykla på den cykeln istället, fastän hon knappt nådde ner till pedalerna, så att vi kunde ta oss hem till slut!

Trots skrapsår på näsan har det i alla fall varit en himla rolig helg som har gjort mig ännu mer taggad inför hösten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0