Fest och jobb

Födelsedagsfesten i lördags var trevlig! Min present blev en hit, vilket var skoj! Det var ett foto med ram från åttan där jag hade klistrat in Sara och Rebecka oxå eftersom de inte var med från början, så hela "gänget" var med! Vi försökte oss oxå på att få en mer aktuell gruppbild från festen men eftersom den enda kameran vi hade var Karas som hade jättelite batteri så hade vi inte så många försök på oss att få ett fint kort. Får väl se hur det blir, vore kul att ha ett i alla fall!

Att jobba dagen efter var mindre kul. Fick sova hos Anton så jag kunde åka direkt från Malmö, vilket gjorde att jag både slapp tänka på tåg hem och tjänade en timmes extra sömn på söndagen. Det där med sömn blev det dock inte så mycket av, var så orolig för att försova mig att jag var tvungen att kolla klockan från typ 5-6 på morgonen och framåt... men det blev nog ändå mer sömn än om jag hade åkt hem faktiskt... Fick däremot bara åtta minuter på mig att öppna och byta om på turistbyrån, vilket jag stressade upp mig lite för på bussen. Så jag rusade in, bytte om och öppnade precis i tid, bara för att upptäcka att jag ju inte fick någon kund förrens drygt en halvtimme senare i alla fall. Å andra sidan hade jag kunnat slå vad om att där hade stått folk och hängt på låset om jag hade öppnat två minuter för sent...
Jag hade faktiskt varit smart nog att tänka på att lämna ett ombyte på jobbet men hade dumt nog glömt att lämna glasögon där, vilket innebar att jag var tvungen att tvinga in ett par linser i mina supertrötta ögon. Det var inte så trevligt, är ju rätt ovan vid linser över huvud taget och att ha dem på när man är supertrött är inte det skönaste som finns. Om det inte hade varit för dem hade nog arbetsdagen varit lite lättare, var ju inte bakis eller så så det gick ändå helt okej att jobba.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0