Blodbussen

Idag stod blodbussen på torget mittemot turistbyrån. Bestämde mig egentligen redan förra året, när jag just såg bussen medan jag jobbade, för att jag skulle bli blodgivare. Sen blev det aldrig av eftersom jag har flyttat så mycket det senaste året, tänkte (skyllde på?) att det vore klöddigt att byta blodcentral flera gånger. Men nu blir det Göteborg för ett bra tag framöver, så nu ska det ges blod, lovar!

Hur som helst, kom återigen att tänka på att bilderna på den där bussen har en mycket märklig effekt på mig. På sidan av bussen som är vänd mot oss är en massa blodplättar målade. Jag vet inte varför, men det ser väldigt glatt och roligt ut på något vis. Det är till och med så att de målade blodplättarna får mig att tänka att "det där med att sticka en nål i armen och frivilligt blöda ut några deciliter blod, det hade nog varit rätt trevligt ändå!". Snacka om att bilden uppnår sitt syfte, och mer än så! Kudos till den som designat bussen!


Kommentarer
Frida

Go go go! Det är faktiskt skönt! Iaf första gången! Jag har jagat kicken sedan dess, haha...

2009-07-08 @ 12:51:28
Veronica

Hej gumman

Ja helt klart att du ska göra det, jag har gjort det i evigheter nu känns det som. Jätte bra för kroppen och man gör en god gärning!

Ha det gott gumman vi hörs

Kram kram

2009-07-10 @ 17:32:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0