Växjö-Höör-Växjö-Höör-Matrei

Den senaste veckan har jag alltså fått åka fram och tillbaka mellan Höör-Växjö en hel del. Först tillbaka till Växjö för att packa, sen hem med alla grejerna i lördags, GIS-kurs i Lund i måndags, och nu är jag tillbaka till Växjö sen i tisdags för att städa ut lägenheten. Och imorgon ska jag försöka hinna in till Lund en sväng för att fixa med kursen, måste hämta de mappar vi behöver till nästa veckas uppgift från datorerna. Och sen bär det av till Matrei!

I tisdags hade jag även opponering på c-uppsatsen. Tessan och Karolina kom och lyssnade oxå, som enda åhörare, men det var kul. De, och Rosanna, hade t.o.m köpt blommor, hur gulligt som helst! Själva opponeringen gick väl sådär för min del, hade inte riktigt vetat hur man skulle förbereda sig. Vad gällde det formella i uppsatsen märktes det att jag inte gått metodkursen som de andra hade i statsvetenskapen. Men det var tydligen inte så viktigt på humaniora och de hade tydligen till viss del andra principer, vilket var tur för min del! Jag fick t.o.m VG på uppsatsen! Det hade jag inte trott, glad blev jag!

Efter opponeringen följde jag med Tessan hem för att se hennes nya lägenhet. Vad fint hon har fått det! Rena rama lyxen med en tvåa ju... Några timmar senare kom Karolina, Peggy, Frida och Rosanna oxå och så hade vi spel/kak/vinkväll. Himla trevligt var det, det är sådana kvällar som jag kommer att sakna mest nu när jag flyttar!

Kursen i Lund känns för övrigt bättre, det klarnade, precis som jag trott, när jag fick testa på programmet själv. Föreläsningarna känns fortfarande rätt tråkiga dock, men så är det väl, hur spännande kan det vara att föreläsa om ett datorprogram? Det roligaste från måndagens föreläsning var när föreläsaren pratade om "spagettimetoderna" och försökte komma på vad singular av spagetti hette... Spagettiset? Spagettit? Att detta var det roligaste på föreläsningen visar väl hur tråkig den var...

Gårdagen spenderades åt flyttstädning, SÅ tråkigt! Redan på morgonen märkte jag att det skulle bli en dålig dag; bor ju hemma hos brossan nu, och hans dusch är tydligen jättekrånglig, vilket gjorde att jag spenderade ca. en halvtimme till att försöka stänga av vattnet, medans jag började få alltmer panik... men till slut gick det i alla fall. På¨kvällen hade han pokerkväll här, det var väl trevligt, även om jag mest var trött...

Nej nu får jag ta och gå till Campus för att fortsätta städa....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0