I mina lådor

Idag var det dags att börja packa inför flytten. Det första jag går igenom är byrån, och som vanligt hittar jag en massa saker som jag inte kollat igenom sen jag flyttade in. Bl.a. hittade jag en hel massa gamla ministickers från FRIDA-tidningar. Kommer ni ihåg, de där små med små bilder och/eller texter som gavs ut i var och varannan FRIDA-tidning (vilket de kanske fortfarande gör?). Det måste finnas en liten fjortis kvar i mig någonstans för jag tycker fortfarande att några av dem är ganska roliga/gulliga. Ett litet urval av vad det står på dem:

Bajskorv!
Vill du göra snöänglar med mig?
Mäh!
Fisrutan (gnugga och lukta)
Gå och fjärta ärtor!
Andas åt ett annat håll. Du bleker mitt hår,
Jag må di Leva!
(med en bild på Thomas di Leva)
Jag är upptagen nu. Kan jag ignorera dig en annan gång?
Du är min kalaspuff
Love me tänder...
(med bild på löständer)
Kyss mig där ryggen byter namn

Och så en massa till. (Och ja, jag är så trött just nu att bajs/fis-klistermärkerna är roliga) Korkade små klistermärken som jag aldrig haft och aldrig kommer att ha nytta av men som jag ändå inte förmår mig att slänga. Löjligt va?

Jag hittade även ett litet häfte med postitlappar med ord från roliga händelser under Wien-året... Det är otroligt hur enstaka ord kan få en att sitta och skratta högt för sig själv. Ord som Spittelau, M&M, Palatschinken mit Eis, Flöte och iiiiiiii väcker roliga minnen!

Nej, nu har jag gjort den roliga delen och gått igenom allt, nu måste jag hitta nåt bra sätt att packa ner allting... suck!



Kommentarer
Frida

jag har kvar mina såna klistermärken också, hehe... och jag älskar fis & bajshumorn, även när jag inte är trött :D

2009-01-23 @ 17:24:52
URL: http://www.lyckokaka.wordpress.com
Rosanna

Dröj inte för länge innan du kommer och hälsar på oss :D :D

2009-01-25 @ 11:50:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0