GIS-kursen: opedagogisk... men intressant?

Igår var jag på introduktionsmöte med GIS-kursen, idag var första seminariet. Igår kändes det helt okej, idag blev allt mest en enda röra. Mest eftersom det blir en massa strul med att jag förrutom kursen ska hinna med opponering, flytt och Matrei nu i början. Och för att det var en massa praktiska saker som måste lösas, installationskiva som ska skickas runt, passerkort som inte blev utdelade, filer som måste laddas ned från deras datorsal etc. Själva seminariet bestod i att läraren stod och pratade om programmet som vi kommer att jobba i. Ett program som jag aldrig jobbat i förr och inte har någon uppfattning om alls. Om vi hade kunnat göra någon gemensam övning eller fått testa programmet själva några minuter så hade det ju varit mycket lättare att hänga med. Istället stod han och tjatade och jag tror att jag hade glömt hälften av det han sagt redan innan jag lämnade salen... Det är svårt att få någon uppfattning och kursen innan man fått prova på programmet. Jag hoppas det klarnar då!

Det känns lite som att jag "måste" gilla den här kursen. På väg och vatten så kommer man ju oxå rita mycket på datorn så småningom, inte kartor då som vi ska göra nu utan ritningar i CAD, men det är väl lite åt samma håll antar jag. Om jag tycker att den här kursen är aptråkig så måste jag nog tänka om angående hösten antar jag, och det orkar jag inte! Så denna kursen måste vara rolig, och därmed basta!

Imorgon bär det åter av till Växjö, dags att börja packa nu. Det känns rätt sorgligt, menmen, så är det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0