Segevecka

Veckan har flutit på, rätt seg och händelselös, men sådana veckor ska man väl oxå ha. I måndags hade vi en föreläsning och vektoranalys och gick igenom de matematiska processer som ligger bakom de analyser vi gör i GIS-programet. Det märktes verkligen att mina kursare inte var naturare, jag tror vi ägnade en kvart åt räta linjens ekvation. Själv hade jag oxå glömt tokmycket men det kändes skönt att märka att man kände igen det när föreläsaren pratade om det, så någonstans i bakhuvudet finns det kvar. Men jag lär nog behöva en mattekurs i sommar om det ska gå vägen på chalmers i höst...

Apropå kursen så sitter jag fortfarande och sliter med den delen av modulen som jag inte blev godkänd på häromveckan... eller sliter gör jag väl inte, i själva verket gör jag väl allt jag kan för att undvika att ta tag i uppgiften, men jag fattar verkligen inte! Någon som har lust att förklara vad Map Algebra är för någonting?

Idag var jag i Hässleholm, skulle lämna jobbansökan på turistbyrån där och så lunchade jag med pappa. Sen gick jag och klippte mig. Frisörskan misshandlade mina öron och tog så mycket gojs i mitt hår att man blir helt fet om fingrarna bara man nuddar vid det. Men annars blev det rätt fint. Hon pratade förresten inte så mycket, bara precis när det gällde håret, vilket var rätt skönt, tycker mest sånt där frisör-småprat är jobbigt (även om ett "förlåt" när hon höll på att kamma av mig örat för femte gången inte hade skadat).

På lördag åker jag till Växjö, yay!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0