Sittning igår

Igår var jag på min första sittning i Lund! Det var med Angelicas kurskamrater, så nästan alla utom jag kände varandra sedan innan. Det är ju alltid svårt att komma ny i en grupp så det var lite stelt i början men det blev bättre och det visade sig att hon hade riktigt trevliga kursare. På själva sittningen hamnade jag med roliga bordgrannar så det var ju skoj! Sittningen skiljde sig väl inte särskilt mycket från de i Växjö... eller tja på de senaste jag har varit har folk förfestat rätt rejält, vilket har gjort att det har varit rätt oseriöst och högljutt redan från början. Det här var väl något seriösare och "finare" till en början i alla fall men allt eftersom kvällen gick blev det mer och mer skrål, bordskålar och allmänt stim. Som en sittning ska vara alltså. Något som de däremot inte verkar ha hört talas om i Lund är sittningspriser! 40 spänn för ett glas vin!! Förvisso ett generöst glas med mer vin än vanligt, men ändå! Jag är student för bövelen!

Efter själva sittningen gick vi ner till Hallands nations klubb. Det var skoj! Träffade en gammal klasskompis, oxå trevligt! Allt som allt så fick jag ett ganska positivt första intryck av Lunds studentliv. Anmälde mig idag till att jobba på Smålands så vi får se om det blir något med det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0