Hemma i stöket

Efter en fin vecka i Matrei var jag då hemma igen. Hemma som numera innebär mitt gamla rum i Höör. Rummet är en enda stor röra just nu men efter 15 timmar i en bil tyckte jag att jag kunde unna mig en slappedag. Fast jag kanske borde göra ett ryck nu så att jag fick undan lite i alla fall...

Veckan var bra annars, vädret blev betydligt bättre på onsdagen och torsdagen, då var det riktigt fint! Så fint att mamma bestämde sig för att åka upp i backen på onsdagen, annars gillar hon att ta det lugnt nere i byn bara. Tre åk (om man räknar snällt) hann hon med, sen höll inte knät längre... himla trist, menmen, sånt händer.

För min egen del var skidåkningen riktigt, riktigt rolig i år, framförallt på torsdagen! Efter två dagars fegeåkande började jag jobba lite på tekniken och på torsdagen kunde jag faktiskt carva! Skoj var det, man fick ett himla schwung helt plötsligt! På torsdagen var vi även över mycket på Kals-sidan, det var skoj med lite nya backar!

En annan sak som har varit rolig i veckan har varit att här har varit ett svenskt cover-band, Kamouflage, som har spelat på hotellet. Vi lyssnade på dem två gånger och de var riktigt duktiga! Det roligaste var nästan när de spelade Sommartider och förvånansvärt många tyska/österrikare sjöng med!

Igår morse när vi vaknade låg det tät dimma över hela byn och enligt webkamror var det inte bättre i backarna. Så vi bestämde oss för att det inte var lönt att åka upp bara för att konstatera att man inte såg ett piss, så vi gick och lämnade in skidorna och åkte hem på eftermiddagen. Trist att tappa en skiddag, men kanske lika bra att få hem mamma med knät och allt. En fin vecka har det varit i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0