Soffnostalgi

Jag är inte den som brukar gå och drömma om nya inköp långt innan de är inhandlade, men en sån här soffa har jag faktiskt velat ha ända sedan Wien-året:

Bild från ikea.se

En sådan soffa hade vi i tjej-tv-rummet på internatet. Eller i annan färg och annan sorts tyg, men samma modell i alla fall. Tjej-tv-rummet som egentligen var ett klassrum med skolstolar och -bord och svart tavla, men där de hade slängt in en sådan här soffa och en tv. Vilket förövrigt var mer än vad de hade bemödat sig att göra i det gemensamma tv-rummet- där fick man sitta på hårda trästolar. Mysfaktorn i de båda "tv-rummen" var alltså inte särskilt hög. Men i tjejrummet gjorde det inte så mycket för där hade vi denna überbekväma soffa! För det mesta var man rätt ensam i tv-rummet och kunde breda ut sig ordentligt i soffan. Förrutom en dag- torsdagar. Då var det Ihr Date am Donnerstag på ORF vilket innebar att de visade en tysk/österrikisk romantiskt komedi. Då var tjej-tv-rummet och soffan full och vi satt alla och snyftade ikapp till alla lyckliga slut. Klyschigt va?

Det är förklaringen till att denna möbel har lite nostalgi-värde för mig och redan då sa jag att när jag flyttar hemifrån ska jag minsann ha en likadan soffa. I Växjö hade jag inte plats till det men det ska jag nog ha i Göteborg, så nu ska den äntligen bli min!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0