Sommarjobb!

Väcktes imorse av att mobilen ringde. Det var Gittan som ringde och yrvaken som jag var tog det en stund innan jag kopplade att det var Gittan på turistbyrån i Hörby. Jag hade ju skrivit innan och frågat om sommarjobb och hon hade svarat att det inte var aktuellt i år, men det hade tydligen ändrats! Så jag fick sätta mig på bussen och åka till Hörby och efter ett kort möte var det klart att jag skulle jobba där två månader i sommar! Gött! Hade kallt räknat med att leva på skatteåterbäringen hela sommaren så detta var ett mycket positivt besked!

Kan förövrigt återigen konstatera att det där med att träna bort träningsvärk INTE fungerar, aj mina stackars vader. Var inne i Lund och tränade både i måndags och idag. I måndags testade jag ett Step-pass, vilket jag tyckte var en rolig, fartfylld och omväxlande träningsform... eller ja, de första fem minuterna i alla fall. Sen tyckte jag mest att det var för fartfyllt och för omväxlande, en jäkla massa olika steg i ett himla tempo och jag hängde inte med för fem öre... jaja, det ska man väl ha testat det med. Idag vågade jag mig på ett Gympa med stång pass för första gången sen jag slog i huvudet sist. Kändes bra för de passen är faktiskt de bästa. Det gäller bara att se till att ta det väääldigt försiktigt på alla rörelser där stången är i närheten av huvudet och vissa av de rörelserna gör jag inte alls. Inga slag mot huvudet idag i alla fall, framsteg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0