Inflyttningsfest

Kvällen igår var lyckad! Efter ett par timmar i Ninas och Mattias lägenhet, där det  bl.a. blev en del Singstar-sjungande, gick vi till KB. Där var det riktigt trevligt! Har inte varit ute så mycket i Malmö, tror bara det har varit Slagt, och musiken på KB var mycket bättre! Ville inte åka hem med sista tåget så jag kunde stanna länge för en gångs skull. Sen gick vi tillbaka till deras lägenhet och hängde ett tag. Bestämde mig för att ta första tåget hem så att jag fick sova hemma istället. Om jag hade vetat att tåget var ersatt med buss från Åkarp som tog mycket längre tid hade jag nog stannat i Malmö, som de erbjöd mig... När vi kom till Åkarp med tåget blev jag först imponerad över hur smidigt bytet till buss gick för ett gäng tågresenärer där de flesta, liksom jag, festat kvällen innan. Men jag förblev inte imponerad särskilt länge, snart började det hojtas diverse dumma saker till chauffören och folk var störiga i största allmänhet. Om jag hade hört frasen "först Eslöv och Hö(ö)r sen" en gång till hade jag kunnat strypa någon. Eller nej, det hade jag inte, jag var för trött. Till slut kom jag hem i alla fall, och fick sova gott några timmar i min egen säng, det var skönt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0