"Da steh ich nun, ich arme Tor! Und bin so klug, als wie zuvor"

Hade seminarium om Faust idag och ju längre det gick desto mer tänkte man samma tanke som vår käre Faust själv: att man inget förstår! Den boken hade man behövt läsa om igen. Och igen och igen och igen och igen. Och ändå bara fatta hälften. Jaja, får väl se om jag får massor med tid över någon gång att bli klok på den boken. (Tills vidare får jag nöja mig med att kamma hem status-poäng (alternativt nörd-poäng) genom att citera Goethe i min blogg. Det ni!)

Igår var det äppelpaj- och- tvkväll hos mig. Jag sabbade såklart hela pajen genom att hälla ingredienserna till degen i samma skål som äpplena... jag skyller på tankspriddhet och att jag faktiskt aldrig gjort paj! Lär ju bli retad för det för en lång tid framöver, men det får man ta:) Pajen blev god ändå, Tessan räddade den. Sen tittade vi på Idol, man slutar aldrig förundras över vilken dålig självinsikt vissa människor har...
En riktigt trevlig kväll var det i alla fall, får vi göra om snart!


Kommentarer
Frida

Vi borde få någon lag stiftad mot att vi någonsin försöker baka tillsammans... jag tror att det skulle kunna få förödande konsekvenser. Kände helt och hållet igen mig i bakincidenten, hahaha.

2008-09-19 @ 11:20:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0