Våren

Planerna inför våren har ändrats rejält de senaste två veckorna. Det blir inget au-pair-halvår på Irland. Istället blir det en reseledareutbildning i december och sen förhoppningsvis jobb som reseledare på STS Alpresor efter det. Om jag inte skulle få jobb, eller bara väldigt lite jobb, får jag väl försöka hitta något annat jobb. Som B-plan har jag sökttill en introduktionskurs om GIS (geografiskt informationssystem) i Lund på halvfart, som förhoppningsvis kan ge lite försmak av Väg och vatten-utbildningen. Allra helst hade jag dock velat slippa plugga alls, om jag nu ska läsa väg och vatten blir det ju minst fem år plugg till så det hade varit skönt att göra något annat emellan. Funderar dessutom lite på om turism kanske ändå vore intressant, så det vore ju bra om jag fick prova på det i vår.

Jag flyttar i alla fall hem till Höör i vår. Mamma var här i helgen så vi diskuterade allting framåt och bakåt femtioelva gånger, och kom väl fram till att det var bäst att flytta hem ett tag. Då blir det ju inte samma panik över den ekonomiska situationen, om jag inte skulle få jobb. Om jag däremot får mycket jobb hade jag kunnat tänka mig att jobba 1,5 år istället, så då vore det nog aktuellt att leta egen lägenhet i typ Malmö, för hemma pallar jag nog inte bo i mer än ett halvår... Känns lite konstigt över huvud taget att flytta hem, men rätt tryggt. Om jag får mycket jobb som reseledare tillbringar jag kanske ändå mycket tid utomlands, det vore toppen!

I övrigt har senaste tiden varit rätt lugn... Rosanna firades i lördags, det blev lyckat! I helgen var mamma här, var trevligt med sällskap och kalasgod mat:) På fredag kommer Sofia till Växjö, det ska bli skoj! Annars spenderar jag dagarna nerdykt i olika böcker, just denna veckan är det Kafkas der Process som gäller, mindre roligt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0