Tentaplugg

Idag har hela dagen gått åt till tentaplugg... vet inte om jag har fått bättre koll direkt, det är svårt att veta hur man ska plugga till den här tentan och vädret gör en ju inte direkt peppad till att sitta nerdykt i böckerna... Jaja, får se hur det går.

Efter tentan imorgon blir det i alla fall sol och bad vid Evedal. Får se om det är någon mer än jag som vill bada eller om de är badkrukor allihopa:P

Har fått mitt första "översättningsjobb". Turistbyrån ville att jag skulle tjuvstarta med att översätta ett par texter till deras hemsida, vilket känns roligt men just nu har jag inte riktigt tid pga. alla tentor, så jag skrev och bad om att få göra det senare och det gick bra som tur var. Då får jag lite tid till att klura ut hur man ska översätta ord som "pilvävning" och "borstbindning"...

Får nog börja med maten nu och sen kolla igenom papprena till tentan en sista gång...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0