Dagen efter

Efter en onsdag i bibblan blev det en händelserik torsdag. Först grammatiktenta... som kändes mycket bra, nästan för bra, blir rädd att man missat nåt... Eller så kändes det bra för att det helt enkelt gick bra, får hoppas på det.

Efter tentan var det fika hemma hos Christina, vår grammatiklärare, jättetrevligt! Hon är jättetrevlig själv och det är alltid kul att vara med klassen! Det blir ett kul gäng att åka till Wien med!! I början i alla fall, vet inte hur trevliga jag tycker dem är efter 12 dagar:P

Sen blev det grillning hemma hos mig. Förrutom "de vanliga" ett par tyskar/österrikare. Det var trevligt det med:) Sen gick vi till Sivans medans tyskarna gick till Pudas och vi bestämde att vi skulle mötas upp för gemensam efterfest.

Sivans var nog den roligaste på länge, om inte någonsin! Det hade varit allsångstema på sittningen som var där innan och ett liveband fortsatte spela låtar som alla kunde sjunga med i. Vi dansade som tokar och sjöng för fulla halsar, var länge sedan jag hade så roligt när jag dansade... Eller tja, att kalla det sång och dans är kanske att överdriva lite, emellanåt var det väl mer bröl och skutt:P

Efterfest med tyskarna blev det som överenskommet. Det var trevligt, det var ju sista gången vi träffade Andy, som är den tysk vi lärt känna bäst, så det var trevligt att hänga med honom en sista gång. Klockan närmade sig fem när jag till slut promenerade hemåt...

Men även om kvällen/natten var toppen förde den tre nackdelar med sig:
1. Balkongdörren stod öppen hela kvällen, vilket gjorde att en massa mygg flög in... orkade inte slå ihjäl dem imorse när jag kom hem så nu har jag årets första, kliande, irriterande myggbett....
2. Vi slängde köttet och grillsåsen i en påse som vi ställde i rummet. När jag kom hem stank det men jag fattade inte var det kom ifrån utan öppnade bara dörren och vädrade. När jag väl kom på vad det var hade stanken trängt in i golvet och jag fick ägna förmiddagen åt att få rummet att sluta lukta apa...
3. Självklart är jag enoooormt seg och trött idag, med tanke på att jag bara sovit typ två timmar...

Menmen, en toppenkväll som sagt, så det var det värt;)

Idag har jag inte fått något vettigt gjort. En sväng in till stan med Tessan blev det dock, hon var lika seg som jag. Fick även besök av en katt som kikade in... var knappt så jag ville slänga ut den, var en så fin katt. Iaktog när han försökte smyga sig på en fågel, vilket är lagom lätt när man har en bjällra som låter varje gång man rör på sig. Var i alla fall kul att se hur smidigt katten rörde sig, är ju inte direkt något katten där hemma kan, en osmidigare katt får man leta länge efter:P

Borde försöka packa lite oxå, innan jag går och lägger mig vilket får bli rätt snart. Allkårsfestivalen är i full gång så jag får hoppas att det inte är för högljutt ikväll.

Imorgon tenta, men det går inte direkt att plugga på i alla fall. Sen Schlagerfestival och sen bär det av söderut:D 


Kommentarer
anna*

ohh! vilken härlig natt!

Jag saknar dig, Bussis

2008-06-05 @ 22:10:52
URL: http://annamej.blogg.se/
anna*

Vilken härlig natt!



Saknar dig! Bussis anna

2008-06-05 @ 22:14:01
URL: http://annamej.blogg.se/
anna*

hehe. oj, det blev visst två.. datorn är lite seg!

Jag ska vara hemma rätt mycket i sommar, så hoppas vi kan ses.

bussi

2008-06-05 @ 22:15:04
URL: http://annamej.blogg.se/
anna*

så himla charmiga bilder! Du är så söt! =)

2008-06-05 @ 22:18:42
URL: http://annamej.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0