Jag blir så trött

Sitter precis och tittar på sommarkrysset. Var ett bra tag sen jag såg det så jag tänkte att det kanske vore kul att sitta och klura över ett knepigt korsord. Men icke, för ledtrådarna är "I denna vårmånad är Robert Wells född, fem bokstäver", eller "För att lösa sommarkrysset behöver du papper och -----, fem bokstäver". och liknande. Jättesvårt, verkligen. Så tråkigt! Varför kan de inte göra det liiiite svårare så att det handlar lite mer om vem som lyckas klura ut lösningen och inte bara vem som har en himla tur när de slumpar vem som vinner? Eller jo, det är väl klart jag vet varför, de vill ju tjäna multum på alla som ringer och ringer och ringer, hade bara varit kul om de satsat på att göra bra tv istället!

Ibland blir jag trött på mig själv oxå, och hur lätt jag har för att känna mig dum/bortgjord i olika situationer. Skulle handla på Lågpris efter jobbet idag och ställde mig bakom en som stod och lassade upp varor i kassan. Denna vänder sig om och frågar irriterat "Ska du förbi eller?". "Nejdå" säger jag och han muttrar "dåså" eller nåt tillbaka men det dröjer ännu ett par sekunder innan jag ser att den lilla plastkedjan är uppsatt i gången framför honom och kassan alltså tydligen är avstäng. Jag stammar fram nånting om att jaha kassan var stängd och går tillbaka till andra kassan. Och känner mig dum. Först när jag går ut ur affären börjar jag bli irriterad på gubben istället. Hur i helsike skulle jag veta att kassan var stängd, att någon står och betalar brukar väl vara ett tecken på att den är öppen? Kanske är ett löjligt exempel, men sånt händer hela tiden, att jag känner mig dum helt i onödan, får jobba på det där.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0