Helg på campus

Helgen spenderades i Växjö. Jag kom hem till ett dött campus och en lägenhet som var både mörk och kall, lampan i hallen var tydligen sönder och hyresbostäder har tydligen bestämt sig för att det ÄR varmt på sommaren och därav behövs ingen värme... Jaja, det var ändå skönt att komma hem till sin lilla lya. Igår blev det shoppingrunda, först skor i stan och sen cyklade jag ut till Jysk och köpte badrumsmatta. På vägen hem kom jag på att det måste vara en himla omväg att cykla in om stan igen så jag litade på mitt obefintliga lokalsinne och cyklade åt det hållet som man brukar köra med bil. Och, hör och häpna (eller läs och häpna då), det FUNGERADE, efter bara en liten stund såg jag att jag hamnat på en skyltad cykelväg mot campus. Eller skyltad och skyltad, skyltarna kom så sällan att jag flera gånger tänkte att nu får jag nog vända för jag hade ingen aning om jag var på rätt väg, och PRECIS då kom en ny skylt.

Väl hemma från denna cykelfärd blev det mat och efter det reste jag mig knappt ur soffan. En riktig slappekväll alltså, härligt. På kvällen vaknade campus till liv, i alla fall liiiite. Från ett par ställen hördes musik. Dock var det inte fulla studenter som sprang omkring utanför mitt fönster som det brukar vara utan ungar i 8-10-års åldern... Vilket var rätt ovant!

Nu är jag i Höör igen och nu blir det nog inget mer Växjö förrän terminen börjar. Får se om jag får någon rumskompis tills dess eller om jag får lägenheten för mig själv, det vore ju inte helt fel!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0