21

Så var man 21. Ingen speciell ålder att fira. Inte som 15, 18 eller 20, eller så småningom 25. Men en helt okej ålder.
Födelsedagen har i alla fall varit trevlig. Facebook är förresten en trevlig sak, aldrig förr har så många kommit ihåg att gratta mig och/eller vetat om att jag fyllt år!  En av de som grattade var min 81-årige lärare (han lär dock inte ha fått veta det från Facebook) och sa "den som ändå vore 21".
 
På kvällen blev det italiensk restaurang med Malin, Tessan och Rosanna, supertrevligt och jättegott! Sen blev det kakor och glass hemma hos mig, och vi avslutade kvällen med Greys Anatomy och Johan Glans "Worldtour of Skåne". Jag skrattade så att jag nästan grät ibland, Malin tyckte oxå det var kul, men Tessan och framförallt Rosanna verkade måttligt roade (det var ju "Skånehumor"). Tack för att ni led er igenom den i alla fall, och tack för en trevlig kväll över huvud taget!

De senaste åren har jag haft för (extremt dålig) vana att deppa ihop på födelsedagen och fokusera på sådant som är dåligt i mitt liv. Men inte i år, icke! Så idag ser jag fram emot reseledareutbildningen om en dryg vecka (imorgon kan jag få fortsätta vara nervös inför den), idag tänker jag att jag säkert kommer på vad jag vill utbilda mig till så småningom och att det inte är så bråttom med det (imorgon kan jag få tycka att det är rätt jobbigt att jag fortfarande inte har en aning) och idag är jag tacksam över att jag har en underbar familj och många fina vänner, både i Växjö och gamla Skånekompisar (och det kommer jag fortsätta vara imorgon!). Allvarligt talat så har faktiskt den här 21-åriga Skånetösen det väldigt bra, även om hon glömmer det ibland...

Se där, istället för födelsedagsdepp så är jag faktiskt positivare än vad jag varit på bra länge!

Nu ska njuta av de sista minuterna på födelsedagen genom att titta på Björn Gustafsson-dvdn (som för övrigt heter "Ett livsverk"- rolig titel för att komma från en 22-åring...) som jag fick låna av Malin!

PS: Det snöade. På MIN FÖDELSEDAG! Precis som man alltid önskade sig när man var liten!


Kommentarer
Frida

Pepppepp, pepppepp! :D o va gött!

2008-12-04 @ 12:41:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0