I Växjö igen

Nu sitter jag i min fina, men fruktansvärt stökiga, lilla lägenhet igen. Campus är sig likt, nu i nollningstider är det fest överallt. IAL har bara tio nollor som ska nollas, men det är roligt ändå!

Efter en  relativt händelselös sommar blev den sista veckan innan jag flyttade upp full med aktiviteter, härligt! Började med att gå rätt mycket på Malmöfestivalen förra veckan. På måndagen åkte Anna och jag in och såg Miss Li först, hon var bra, mysig musik. Sen gick vi omkring en massa och jag slogs av hur vackert Malmö är egentligen! Det är inte så ofta man tänker på det när man i vanliga fall bara går shoppinggatan upp och ner till Triangeln. Men det är ju inte utan anledning som Malmö kallas parkernas stad, så himla fina parker! Och Malmö är ju finare än någonsin under just Malmöfestivalen med allt folkliv. På "Lördagsplan" hade de ställt fram schack och bordshockeyspel, det senare spelade Anna och jag, lika usla båda två, men hon vann till slut med 1-0 efter pinsamt lång tid. Sen tittade vi lite på ett glädjefyllt uppträdande av Triple&Touch med afrikanska vänner.
 
Sen spelade Svenska Akademien! De har ju egentligen sabbatsår men gjorde årets enda spelning på deras favoritfestival. Jag hade nästan glömt hur bra de var men fick verkligen en påminnelse! De är fortfarande hur grymma som helst och jag ser fram emot när de är tillbaka "på riktigt".
 
En hel del festivalmat blev det oxå, i år tycker jag faktiskt det har varit bland det bästa med festivalen. Både mat och efterrätt blev det båda dagarna. Godast var belgisk våffla, smaskens!

På onsdagen var min sista arbetsdag på turistbyrån och dagen efter åkte jag och Jessica upp till Gävle. Det blev fyra riktigt trevliga dagar med Sofia där uppe, som visade oss det bästa av Gävle! Vi såg bl.a. på Mamma Mia (riktigt rolig film, fick en verkligen på gott humör. Till eftertexterna uppträder bl.a. Stellan Skarsgård, Colin Firth och Pierce Brosnan i trikåer till ABBA-låtar, bara det är ju värt en biobiljett), gick ut i Gävle, var på djurpark, museum och hade den obligatoriska filmkvällen! Hoppas det kan komma och hälsa på mig i Växjö snart, vore skoj!

Hemresan blev däremot inte så rolig, vi blev ca fyra timmar försenade så jag fick åka till Höör istället för att åka direkt till Växjö som det var tänkt. Åkte upp till Växjö tidigt på måndagen istället. Nollningen har som sagt varit rolig, men nu har jag dragit på min en rejäl förkylning så det blev slappedag för min del idag. Hoppas jag blir frisk snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0