En såndär lång sammanfattning

Jag gillar ju att skriva (långa och nostalgiska som ingen pallar läsa men som är roliga att skriva) sammanfattningsinlägg så det börjar väl bli dags att sammanfatta sommaren nu, när höstterminen snart drar igång. Efter en vår där det kändes som att någon hade tryckt på pausknappen till mitt liv var det plötsligt som att någon tryckte på snabbspolning och sommaren gick i en rasande fart, framförallt i början. Detta trots att jag jobbade heltid på ett jobb som ibland var rätt segt (även om det inte var så segt som jag räknat med). Jag brukar inte skriva saker i listform men det här inlägget hade blivit alldeles för långt om jag inte hade gjort det. Alltså;
 
Sommaren 2009 (och lite vår slinker nog med):
Bäst: Aktivitetsfnatt i "högstadiegänget" och en hel del trevliga dagar/kvällar med "gymnasiegänget"
Sämst: Luftkonditioneringen på jobbet! Eller frånvaron av luftkonditionering rättare. Och avloppslukten i köket på jobbet!
Höjdpunkter: Många! London, midsommar, diverse fester och utgångar (kanske framförallt Rebeckas och Antons födelsedagsfester), grillkvällar, tjejmiddagen hos Kara, Oslipat, filmkvällar, helgen i Göteborg med Zorro, Sofia och Jessica, Sunny Stand-up, miniinflyttningsfesten och säkert en del som jag glömt.
Anti-höjdpunkter (för vad tusan heter motsatsen till höjdpunkt?): Jobbetimmarna på söndagen efter Antons fest... Stugbokningsstrulet var vär inte heller någon höjdare.
Klagoobjekt: Skånetrafiken! Antalet gånger man har klagat på Skånetrafikens enormt dåliga koll på jobbet är oräkneliga.
Bok: Absolut Per Nilsson - The Very Best Of. Ett måste för alla som gillar Per Nilsson! (Snubben föreläser för övrigt på bokmässan i höst, lätt att jag ska vara där!). Eller sommarens bok måste väl egentligen bli Caroline Grahams A Place of Safety eftersom jag verkligen har kämpat med den hela sommaren... Ska väl inte döma boken innan jag är klar men jag tror mig redan nu kunna säga att mordgåtorna i Midsummer gör sig bättre på tv än i bokform...
Raraste människorna: Alla mina söta små pratglada tanter på turistbyrån.
Jobbigaste människorna: Stinkande bönder. Och folk med felriktade frågor.
Roligaste människorna: Alla livs levande stereotyper.
Konstigaste människan: Konkurrensen är hård men här tar nog fd. göteborgaren priset (bara en sådan sak som att flytta från fina staden Göteborg till hålan Hörby måste ju tyda på lätt sinnesförvirring...). Han kommer in då och då, plockar åt sig busstidtabeller för femtioelfte gången, pratar osammanhängande och ofta bara halva meningar och försöker berätta viktiga saker för mig.
Skratt: Måsmatningen vid ribban. Eller när vi körde tjejsnack-spelet hemma hos Anton. Eller bajshistorierna nu igår. (Jag vet, de som själv inte var med vid dessa händelser fattar inte ett skvatt av det där, men vissa saker kan man ändå inte återge på ett bra sätt.)
Orosmoment: Stugbokningarna!
Dryck: Irländsk/brittisk/fransk cider, sicken skillnad från alla svenska sötsliskvarianter!
Inköp: Min fina, sköna "internat"-soffa!
Sak-som-jag-borde-ha-gjort-men-inte hunnit/undvikt/förträngt: Sommarmatten! Får väl hoppas att det går vägen i höst ändå... Träning hör nog oxå hit förresten, det får det oxå bli bättring med i höst!
Komiker: Under våren upptäckte jag Jesper Rönndahls briljans som stå-uppare och även en hel del andra svenska komiker, men de senaste veckorna är det som sagt Herr Mittermeier som har fått mig att skratta framför datorskärmen.
Musik: Förrutom att jag har återupptäckt Seeed i sommar så har jag på tips från pappa lyssnat på mycket mysig musik av sångare som J.J. Cale, Neil Young, Paul Simon och John Mayer. Jessica tipsade om James Morrison som har gjort den otroligt fina, men tyvärr något sönderspelade låten Broken Strings. En annan fin, rysningsframkallande låt av samma artist är den här:


En mycket fin sommar har det varit, den roligaste på länge! Nu börjar allvaret... eller nåt. Kul ska det bli i alla fall!


Kommentarer
frida

höjdpunkt och nederlag kanske? Eller botten-napp?

2009-08-16 @ 22:31:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0