Midsommarhelg

Så var midsommarhelgen avklarad. En helg med alldeles för få timmars sömn har det blivit, men det har det lätt varit värt, för så roligt jag har haft det!

Det började med midsommarfirande hos mig i fredags.Trevligaste midsommaren på länge blev det! Vi blev fjorton stycken, varav tolv var med på knytkalaset. Jag blev lite stissig när plötsligt alla trängdes i köket och det kändes som att femtioelva maträtter förbereddes på en och samma gång. Men maten blev klar till slut i alla fall och god blev den! Resten av kvällen blev riktigt rolig, det var ett trevligt gäng vi hade samlat ihop!

 
Dagen efter var det bara att åka till jobbet, fick skjuts av Saras mamma eftersom hon och Anton och Filip sovit över, så då fick jag ju sova lite längre. Jobbet gick helt okej, var mest några pratglada tanter och gubbar som ville snacka av sig lite.

Efter jobbet hann jag med några timmars sömn och sen var det dags för helgens andra fest; födelsedagsfest hos Rebecka! Även denna fest blev mycket rolig! Började med att grilla utomhus och fortsatte sedan ett tag i hennes korridor. Lite för sent kom vi på att vi var tvungna att ge oss iväg om vi ville åka tåg till Malmö och gå ut där, så vi missade tåget och fick vi ta taxi. Det blev faktiskt inte alls dyrt eftersom alla trängde in sig i en taxibuss! Själva taxiresan var dock inte särskilt rolig, var extremt kissnödig redan innan vi satte oss i taxin och det blev ju bara värre och värre, fy fasiken vad ont jag hade! Som tur var satt det en vänlig själ bredvid mig som hjälpte till att försöka distrahera mig genom att babbla på om det ena och det andra, det uppskattades!

Väl i Malmö hade en del av oss (jag i alla fall) spenderat våra sista pengar på taxin så Anton bjöd på en ny taxiresa hem till honom där det blev efterfest. Även det mycket roligt!

Minnesanteckning från helgen: Engelsk och fransk cider, som jag provade på i helgen, är förvisso himla gott men ack så vätskedrivande! Inte konstigt att det blev sådan kris igår efter att jag druckit en liter cider. Alltså: Jag gör nog bäst i att gå tillbaka till att dricka vin!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0