Inflyttningsfest, lägenhetsfix och turistande

Nu är jag hemma igen efter en förlängd helg i Göteborg. "Festen" i lördags blev lyckad, den må ha varit liten men rolig och mysig ändå! Anna och jag gjorde egen jättegod pizza (nåja, köpte ett "pizzaset" där pizzadeg och tomatsås var klar), drack drinkar (päronvodka+fruktsoda+lime=GOTT) och tryckte i oss allt möjligt gott. Sen begav vi oss ner på stan, först till Trädgårn, ett mysigt ställe, och sen en uteservering bredvid teatern. På det senare stället spelades det afrikansk musik och folk dansade som tokar, riktigt kul!  En mycket lyckad kväll helt enkelt!


Morgonen därefter behövde stackas Anna släpa sig till jobbet medans jag mötte upp med mamma och pappa som campade på en campingplats utanför stan. Fixade med lägenheten och åkte till IKEA, köpte bland annat ett nytt bord, superfint! Nu är i princip allt fixat, hann t.o.m med att fixa internet på måndagen. Himla skönt att ha allt fixat i förväg!

Lite turistande hann vi oxå med. Vi körde upp på Ramberget, Göteborgs högsta berg, sicken utsikt man hade där! Sen kollade vi lite i Haga och på måndagen tog vi oss en shoppingrunda. Gång på gång under dagarna där tänkte jag för mig själv "tänk att jag ska bo här!". Egentligen dumt att jag är såhär exalterad, jag kan ju nästan inte annat än att bli besviken... menmen, om man tar ut glädjen i förskott så har man varit glad en gång i alla fall heter det väl!



Kommentarer
Frida

Men Maria! Ramberget OCH Haga? Va fan!? Jag kan inte så mycket om gbg... nu får du inte turista mer, annars har jag inget att visa! :P

2009-08-11 @ 23:30:31
Maria

Haha, okej jag ska försöka lugna mig lite med turistandet:P

2009-08-11 @ 23:41:26
URL: http://netia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0