Mot Höör

Jag sitter nu på bussen till Lund. Med min sedvanliga tur sitter jag precis i närheten av tre skrikiga ungar. Eller om de är fyra.

Veckan som gått har i alla fall varit trevlig. Vilket kanske delvis beror på att jag typ tog påsklov redan i måndags. Eller förra måndagen t.o.m, har inte tagit tag i nåt ordentligt sedan tentan egentligen. Vilket lär straffa sig nu när jag har lov på riktigt. Men det har det varit värt, jag behövde ta det lite lugnt.

I lördags hade vi ju försenad efter-tenta-fest hos Maritha. Det blev många goooda drinkar i sällskap av gött folk, vilket följdes av en rolig utgång. Jag hoppas på en repris snart!

I torsdags var det till slut dags för VIC-IACES påskmiddag. Riktigt lyckat blev det, alla verkade ha roligt och tackade så hjärtligt när de gick. Det hade blivit bra mycket större tryck på sittningen än vi trott; vi hade ju hoppats på 5-10 deltagare, istället fick vi sätta stopp vid 35 och var därefter tvungna att neka kanske 20 personer.

Igår fortsatte jag och Rasmus vår vana att gå på fina utsiktställen i väder när man inte ser nånting alls... Egentligen skulle vi gått och kollat på ostindiefararen men efter en lunch på en indisk restaurang (supergott!) blev det lite kort om tid så vi tog oss en promenad över Älvsborgsbron istället. Regndis var det ju, men en del såg man i alla fall. Det är en fin bro!

Nu väntar en vecka hemma i Höör. Måndag till tisdag blir det jobb Hörby, på fredag kommer Rasmus och då blir det påskmiddag med vännerna på kvällen, och däremellan ska jag väl försöka få en del plugg gjort. Ikväll blir det tydligen fest hos Lucas flickväns kompis, det blir kanske kul.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0