Tjuvstart

Som kan ses på tidigare inlägg så har det där med att komma igång med bloggandet igen inte gått så jättebra direkt. Men när nu ett halvårs utbytesstudier i Berlin närmar sig är väl förhoppningen att skrivarlusten ska komma tillbaka. Tänkte börja så smått redan nu och skriva om förberedelser och annat. Hoppas på att kunna hålla igång bloggen eftersom jag vet att det är kul att ha i efterhand. Förhoppningsvis kommer ni där hemma också kunna ha lite koll på hur det går för mig därborta.
 
Innan utbytet återstår några veckors plugg här hemma. Min allmänna Chalmers-trötthet har dämpats något av att vi faktiskt har rätt intressanta kurser just nu, en om risk assessment och en om trafikplanering. Den förra innehåller dock tyvärr en rejäl dos matematisk statistik, vilket inte är särskilt kul. Speciellt inte när övningar och föreläsningar i det är lagda på fredagseftermiddagar, som idag...
 
Även om jag ser fram emot tiden i Berlin så tycker jag tiden här hemma börjar springa ifrån mig. Speciellt känns det som att det är alldeles för få helger kvar innan jag åker den 15 mars. Det är en del jag vill hinna med men samtidigt hade jag velat ha flera helger till att bara gå omkring och såsa... Men det är väl i och för sig bra att man har lite att göra så att man inte hinner bli alltför nervös...
 
I helgen kommer i alla fall mamma hit, det ska bli mysigt! Hon fick en teaterbiljett i julklapp, till Affären Danton på stadsteatern, så det ska vi se imorgon. Hoppas på att den är bra! Nu ska jag nog gå och baka någon godsak som jag kan bjuda på efter föreställningen.

PS: Att ha sitt eget namn som rubrik på bloggen känns ju lagom kul, men kommer inte på nåt just nu. Förslag mottages tacksamt! Gärna nåt med Berlin/Tysklandsanknytning nu under utbytet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0