Mög

Stuguthyrningen har varit det värsta jag har vetat med jobbet, både denna sommaren och förra. Jag har tyckt så illa om det att meningen "Jag har hört att ni hyr ut stugor" alltid har gett mig  klump i magen och jag har hela tiden varit tvungen att dubbelkolla allting femtioelva gånger med chefen eller ännu hellre skjuta över hela grejen på henne. Men nu på sistonde har det släppt lite, stuguthyrningarna har jag ju faktiskt fixat utan problem och jag har börjat känna att jag nog har koll på det ändå. Jag har t.o.m slutat att dra in chefen i varenda liten grej. Vad händer då? Det skiter sig fullständigt såklart. Att det sedan berodde på väsentliga ändringar av stugan ifråga som man kan tycka att någon borde ha påpekat för mig (det stod fel i broschyren men rätt på hemsidan, för en gångs skull använde jag mig av broschyren) spelar ingen roll, om jag uppfört mig lika ängsligt som jag brukar skulle felet ha upptäckts i tid i alla fall.
Slutsats: Jag ska inte tro att jag kan nåt för det kan jag inte (heja jantelagen!).
 
Jaja, även om denna dagen har varit skit så var gårdagen desto bättre. Eftersom Sofia åker upp till sin sommarstuga idag och därefter direkt till Gävle så skulle vi träffas en sista gång för i sommar. Hon och Zorro var i Köpenhamn under dagen och hämtade sedan mig på jobbet för att sticka och bada i Ringsjön! Det blev mitt första (och förmodligen enda) bad i sommar, härligt var det! Sen följde en traditionsenlig film-och-pizza-kväll (vi såg Yes-man) som avslutades med fuledans på hög nivå. Med andra ord en mycket lyckad kväll!
 
I helgen åker jag upp till Göteborg igen, ska ha inflyttningsfest i lägenheten. Det blev bara jag och Anna till slut, så det blir inflyttningsfest modell mini. Men det blir skoj, Anna och jag har setts alldeles för lite på sistonde!


Kommentarer
Frida

Fasen me stugorna, jag hatar när sånt händer! :(

Bajsigt att jag missar inflytten, men som sagt, vi ses en annan bra dag o vi kollar in stan!

2009-08-07 @ 23:59:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0