Dies und das

Veckan flöt på som vanligt, en Lost-kväll hemma hos Sofia hanns med, annars var det mest jobb. Men jag gillar faktiskt mitt jobb för det mesta, lite småsegt ibland men många trevliga kunder och inte alls så mycket dötid som jag varit rädd för!

Sen försvann helgen i en himla fart. Direkt efter jobbet i fredags åkte jag till Malmö där vi var några som skulle grilla. När man tittar på väderprognoserna såg man ju mest bara solar inför helgen, man glömmer dock att titta hur vindarna är så det blev visst grillning i typ halvstorm. Trevligt var det, men vi skyndade oss ändå upp till Ninas och Mattias lägenhet så fort själva grillningen var klar, så hängde vi där istället. Jag och Sara skulle ta första tåget till Lund morgonen efter, så jag tänkte att det kanske vore klokt att inte ta sista tåget hem i fredags i alla fall. Så jag kollade noga klockan på mobilen hela tiden och gick när klockan blev strax efter 23 för att säkert hinna till 23.53-tåget (och hinna växla pengar inför morgondagen). Men efter fem minuters promenad märkte jag att jag glömt min mobil! Så jag fick traska tillbaka och eftersom man inte kommer in utan att någon låser upp till en var jag tvungen att fråga folk som gick förbi och jag kunde låna deras mobil och ringa min egen (egentligen hade jag kunnat ringa på porttelefonen bara men det fick jag reda på först dagen efter att de hade en...). Folk var faktiskt väldigt hjälpsamma, berodde väl förmodligen på att jag såg ynklig och hjälplös ut, så till slut kunde jag ringa min mobil och be att Nina kom ner och öppnade för mig. Eftersom jag visste att jag ändå missat tåget gick jag upp och hängde en stund till i lägenheten innan jag gick iväg igen. När jag skulle gå denna gång frågade flera av dem så att jag nu inte hade glömt något igen, vilket jag bara viftade bort. Men mycket riktigt, efter fem minuter märkte jag att jag ju glömt ryggsäcken! Är detta Maria Nilsson i ett nötskal kanske? Jajamensan! Hade dock inget viktigt i ryggsäcken så det räckte med att konstatera att den var glömd och skynda sig till tåget ändå.

Dagen efter, efter bara två timmars sömn, var det dags att åka iväg igen. Denna gången till Lund där Sara och jag skulle stå på loppis på Södra Esplanaden. Det var roligt, men vi fick väl inte sålt så mycket som vi räknat med, och framförallt inte till de priserna vi tänkt oss! Fasiken vad folk är snikna! Jag hade bl.a. ett par helt oanvända skor som hade kostat 450 kr från början och dem tyckte folk det var heeeeelt otänkbart att betala en hundralapp för! 70 kr fick jag för dem till slut, efter många fnysningar och huvudskakningar från damer som man vet mycket väl har pengar så det räcker... Jaja, var roligt i alla fall och jag fick i alla fall ihop tillräckligt för att inte gå back! Dessutom fyndade jag en fin klänning som kommer komma till använding på Antons 50/60-tals-födelsedagsfest om ett par veckor!

Sen åkte jag hem och sov en runda, för att sedan återigen sätta mig på tåget och åka in till Malmö. Häng hos Nina och Mattias igen stod på schemat och därefter utgång på Debaser. En mycket trevlig kväll! Debaser var ett trevligt ställe, dit går jag gärna igen!

Idag åkte jag in till Malmö igen, för tredje gången denna helg (älska sommarkort!), för att hämta min ryggsäck. Sen gick jag och shoppade på Entre´. Jag tyckte det var ett trevligt köpcenter, lite likt Auhof-center i Wien med många matställen och bio samlat där oxå. Apropå Wien så märkte jag att många av de tyska butikskedjor som jag gillade i Wien även hittat till Malmö; New Yorker, Deichmann och nu även Bijou Brigitte! Den senare är jag särskilt glad över, de har massor med fina smycken i alla tänkbara färger till bra priser, super!

Mycket som hänt i helgen som sagt. Hade kanske behövt mer vila eftersom sommarens häktigaste dagar på jobbet kommer i veckan: Hörby marknads-dagarna och dagarna däromkring. Men det ska bli kul, det var det ifjol i alla fall!

När jag rotade på vinden efter loppis-grejer hittade jag förresten en CD-väska med skivor jag inte visste jag hade, sånt är alltid roligt! Nu har jag återupptäckt Seeed, de är rätt coola!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0