Tossingar och ledighet

"Somalierna i Växjö, de är farliga. Men irakierna verkar snälla!"
 
Tänka sig, jag bodde 1,5 år i den staden utan att känna till ovanstående, viktiga "fakta". Det är tur att man har en tossig, fd. göteborgare som kommer in på turistbyrån och upplyser en!
 
Han är inte den enda udda typen som kommer in till oss. Ibland kommer det in sådana stereotyper så man tror inte det är på riktigt. Som tagna ur ett skämt är de. Som tyskar som blir superbesvikna över att vi inte säljer älgsouvenierer. Eller stora, bullriga danskar som säger "for faen" i varannan mening. Eller bönder som luktar som att de sover ute bland grisarna och verkar ha ungefär samma intelligensnivå som dem. Man får se en del riktiga orginal på den där turistbyrån!
 
Även om det har varit mycket jobb så har jag fått lite ledigt i veckan i alla fall, närmare bestämt igår. Det kändes som att det var första lediga dagen på länge, eftersom jag spenderat de senaste lediga dagarna i Göteborg för att fixa med lägenheten. Så jag såg verkligen fram emot att inte behöva ställa klockan för första gången på länge och helst sova ända fram till lunch. Men icke. Sju vaknade jag första gången och klockan nio var jag klarvaken. Irriterande när man vet hur mycket man längtat efter en sovmorgon! Menmen, dagen spenderades i alla fall i ett varmt Malmö, trevligt var det!


Kommentarer
Rosanna

HAHAHAHA vi har också mååånga stereotyper men de är ju liksom de som förgyller dagen, man får sig iaf ett gott skratt och ibland kan de till och med vara rejält trevliga fast en aning udda ;) Hoppas allt är bra !

2009-07-17 @ 22:29:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0