Matlabhelvete

Idag spenderades cirka fem timmar i en datorsal kämpandes med en programmeringsuppgift i Matlab. Cirka två av de ntimmarna var vi fast på en formel där det till slut visade sig att det enda vi missat var en punkt! Minst sagt frustrerande! Därefter gick det i alla fall bättre och på slutet kändes det som att vi hade rätt bra koll faktiskt. Det är bra att man är två så man har någon att resonera med, hade man suttit själv hade man nog blivit ännu knäppare på det. Himla skönt att ha den gjord i alla fall! Men nästa inlämningsuppgift ska tydligen oxå in snart sa Jenny, som jag jobbade med, när vi precis var klara. Jag orkar inte ens kolla upp om det stämmer just nu...

Glömde förresten att skriva om ett par saker från nollmiddagen igår. Det var inte bara mat som vi fick på sittningen utan även ett par små presenter. Vi fick en ros med små hälsningar från VnollK, V6, Virus, Snook och faddrarna. Roligt att ha som minne (eller ja, själva rosen for väl rätt illa redan under den natten, men hälsningarna kan man spara i alla fall!)! Dessutom fick vi en Sångbok med alla möjliga sånger som kan tänkas sjungas på sittningar etc. En hel del sånger var där, nästan 200 sidor! Om man hade samlat sångerna som sjöngs i Växjö hade det väl blivit typ 10 sidor, max... I boken hittade jag t.o.m två sånger på tyska! Inte för att jag tror att de sjungs särskilt ofta men en tyskanörd som mig glädjer det ändå!

Funderar på om jag ska gå på bokmässan en stund på torsdag. Per Nilsson ska vara där den dagen och det hålls dessutom ett seminarium om DDR som verkar intressant. Jag missar en föreläsning i Byggande i Samhället i så fall, vilket väl i och för sig inte är någon katastrof, men på eftermiddagen ska vi på studiebesök så jag kan ändå bara vara där på förmiddagen. Dessutom är hela grejen egentligen för dyr, speciellt nu efter nollningen... men kul hade det varit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0