Helg

Det har som sagt varit fullt upp i veckan. Jag har faktiskt inte fått en normallång lunch på hela veckan, det har varit saker som behövt göras alla dagarna. Luncherna är förvisso 1,5 timme långa i vanliga fall så det har väl inte direkt gått någon nöd på mig... Egentligen gillar jag sådana här veckor. Visst, allt skolarbete har kanske inte varit jättekul, men med arbetena känns det i alla fall som att man åstadkommer nåt! Tentaveckor är mycket värre, då sitter man timme in och timme ut med böckerna utan att veta om det egentligen gör någon nytta alls...

Det har varit en hel del roligt i veckan oxå. I onsdags var det Open-mic i Gasquen (skolans nattklubb), det var trevligt! Stannade inte så länge men hann lyssna på några i alla fall, duktiga var de!

Dagen efter var det sektionsmöte där jag blev invald till IACES, som vice president. Det känns kul! Överlämningen är dock inte förrän i januari, vilket i och för sig är rätt skönt, det blir rätt fullt upp dessa sista veckor i alla fall... Sektionsmötet var intressant att vara på i övrigt oxå, formaliteterna blandades upp med allt möjligt trams i form av traditioner och pateter med konstiga frågor...

I helgen är det matte som gäller, ligger en bra bit back (det gör i och för sig alla) och nästa och näst-nästa helg får jag ju besök, så då lär det inte bli mycket matte gjort... Först kommer hela familjen nästa helg och sen kommer Tessan och Rosanna helgen därefter. Himla kul ska det bli!

Igår var jag förövrigt till slut i 4-gott-affären och köpte min tentabelöning. En godispåse på nästan två kilo gick jag därifrån med... Jag hade ju sagt att jag skulle få köpa så mycket jag ville och ärligt talat vet jag inte hur folk lyckas lämna den där affären med en mindre påse, där är ju så mycket gott...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0