Mattehelg

Som sagt är det tenta på tisdag och torsdag, så i helgen är det framförallt matteplugg som gäller. Det går låååångsamt, men förhoppningsvis framåt... Idag kommer några klasskompisar hit och pluggar i alla fall, det brukar som sagt inte bara bli roligare då utan även effektivare!

I höst har jag ätit så mycket sötsaker så jag bestämde mig häromdagen för att jag skulle sluta köpa sötsaker hela tiden. Vad gör jag istället då? Jag bakar sötsaker såklart! Mina chokladkex närmare bestämt... jaja, då vet man vad det är man sätter i sig i alla fall! Apropå sötsaker har jag i alla fall bestämt mig för hur jag ska belöna mig själv om jag klarar mattetentan; Här i Göteborg finns det massor med godisaffärer överallt, jag har nog aldrig sett en stad med så många sådana affärer! Jag har än så länge inte vågat gå in i en för man skulle bara köpa alldeles för mycket, men OM jag klarar tentan ska jag få köpa hur mycket jag vill i en sån godisaffär. Jag har redan bestämt vilken av dem oxå, där ligger en som jag åker förbi varje gång jag åker till stan/skolan, där ska jag handla! Så nu vill det till att jag klarar tentan för jag är godissugen...

Förresten har jag bestämt hur jag ska fira min födelsedag i år; Soran Ismail, en av mina favoritkomiker, och Martin Soneby kommer tydligen till Rubys här i stan precis den 3e december, och självklart måste jag dit då! Det blir en helkväll med middag och allt, ibland får man lyxa till det!


Kommentarer
frida

oo kakorna!!! saknar dom!

2009-10-18 @ 16:28:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0