Tack & hej Svenska Akademien!

Kom att tänka på Svenska Akademien idag och gick in på deras hemsida och möttes av det här meddelandet om bandets uppbrott. Kanske inte helt oväntat, det känns som att deras musik inte har utvecklats så mycket på sista tiden och jag har faktiskt inte ens lyssnat på deras senaste skiva eftersom det känns som att låtarna börjar bli lite tjatiga. Men som jag kommer att sakna deras livespelningar! Så mycket glädje och energi som de utstrålar på scen har jag nog aldrig sett hos någon annan, och det finns få spelningar som jag har haft så roligt på som deras. Och det har ju blivit en del, tror jag har sett dem 7-8 gånger live. Om jag hade vetat det här i sommar hade jag ju helt klart sett till att ha gått och sett dem en sista gång!

Nu utlovas soloprojekt av bandmedlemmarna, får väl se hur det blir, än så länge har jag inte blivit särskilt imponerad av vad de har gjort på egen hand. Menmen, även om de senaste låtarna börjat bli tjatiga så innehåller de tre första albumen många bra låtar som jag kommer fortsätta lyssna på och minnas fantastiskt roliga spelningar där både publiken och bandet dansat som tokar! Kärlek & Revolt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0