"Om det här ser ut som rena rama grekiskan så kan det bero på att det är grekiska"

Ovanstående är citerat av vår mattelärare. Sådan torr, underfundig humor som bara mattelärare kan ha. Härligt! Mindre härligt var att mycket av det som gicks igenom den lektionen fortsatte vara rena rama grekiskan även när det inte längre stod på grekiska... Men en del klarnade när man fick jobba med det själv i alla fall, oftast är det ju så som tur är!

Annars har det varit lugnt vad gäller nollning i veckan men desto mer att göra i skolan! I helgen blir det sista rycket med nollningen och sen får man ta tag i matten på riktigt. Mamma och pappa kom hit idag och mamma och jag begav oss direkt på klänningsjakt. Efter mycket letande hittade vi till slut en klänning som var något dyrare än vi hade tänkt oss men åh så fin! Nu började tiden springa iväg men jag behövde fortfarande ett par skor. När vi kom till Dinsko gjorde vi tidernas snabbaste skoinköp, vi fick syn på ett par skor, jag provade dem snabbt och sen sprang vi till kassorna. Till vår lättnad visade det sig att det passade riktigt bra ihop med klänningen!

Middagen och festen imorgon ska bli rolig, gäller ju att njuta av det allra sista av nollningen. Att nollningen är slut sen är både skönt och sorgligt. Skönt för att det har varit så intensivt och man längtar efter att kunna få lite rutiner på saker och ting här. Men självklart sorgligt eftersom att det har varit så vansinnigt roligt! Efter nollmiddagen känns det lite som att studierna sätter igång på riktigt Visst är det redan mycket att göra, men på måndag kan man inte längre skylla på att man "måste" gå på en nollningsaktivitet istället. Menmen, det är på måndag det, imorgon är det KALAS!


Kommentarer
Frida

Turshopping! jag hoppas på att få se klänningsbilder sen! Jurra taggar säkert på fb :P

2009-09-19 @ 15:44:13
Maria

Nja, inte direkt, när jag skulle gå in skorna visade det sig att jag fick världens skoskav så jag fick skippa dem... Bilder kommer säkerligen:) Inte från Jurra dock, han var inte med på eftersläppet!

2009-09-20 @ 10:39:47
URL: http://netia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0