Nollning avslutad

Då var den nollningen över. Vid 23-tiden igår fick vi ta av oss våra nollbrickor och var inte längre nollor utan "nymble". Nollmiddagen levde som sagt upp till förväntningarna och mer därtill!

Det började med att vi samlades på skolan. Där bjöds det på revy och musikvideo från nollor som haft det som nolluppdrag. Skitroligt faktiskt! Sen gick vi så småningom neråt stan mot ett ställe där själva sittningen var. Riktigt fin sittning var det med supergod mat, fina tal och trevligt sällskap.

Efter sittningen gick vi vidare till stället där eftersläppet var (Studenternas hus?). Där mötte våra phaddrar upp med oss. Vid halv tre gick vi (mycket traskande denna kväll!) slutligen tillbaka till Chalmers och Verum där efterfesten var. Jag hade så roligt att jag rätt tidigt bestämde mig för att skippa sista bussen och lyckades övertala ett par phaddrar att göra detsamma. Första bussen gick vid kvart i sex och så länge stannade vi. Det var som sagt förvånansvärt mycket folk kvar när vi gick, det ska bli intressant att höra imorgon hur länge festen egentligen fortsatte... På bussen hem fick jag sällskap av en granne som tydligen hade haft en något snurrigare kväll/natt än mig, så jag fick avsluta natten/börja morgonen med ett gott skratt när han berättade om den.

Kanske skulle försöka mig på någon form av summering av nollningen i stort. Att det har varit vansinnigt roligt har jag skrivit så många gånger nu att det börjar bli tjatigt. Det har varit många trevliga och roliga aktiviteter och ännu fler trevliga och roliga människor. Phaddergruppen som jag hamnade i var riktigt bra, vilket ju såklart var en bra förutsättning för att nollningen skulle bli bra! Jag försöker bestämma mig för vad jag tycker har varit roligast men det är himla svårt att bestämma sig. De flesta grejer har haft sina höjdpunkter men även sega stunder. Guldkornen har varit utspridda över hela nollningen: Provsitsen bjöd på nollningens förmodligen bästa gyckel (när VnollK blev "snälla"), vårt egna spontangyckel på nolluppdragsutdelningen var absurt men roligt, förfesten till FN-kalaset var riktigt skoj, Festu-festerna (Nollkalaset och Nollfinalen) har varit toppen (även om den första kanske var lite i snurrigaste laget...), hajken var barnsligt rolig med alla sina lekar och spel (och en skön kontrast till allt festande) och nollmiddagen var slutligen den perfekta avslutningen. "Tuffa" VnollK under första veckan är ju oxå oförglömligt!

Så nu sitter man här efter fem veckors nollning. Något bakis, något ont i fötterna, enormt trött och seg, men ändå på väldigt gott humör efter att ha tänkt igenom den senaste tidens upplevelser. Några intensivare veckor än de här fem, framförallt de tre-fyra första, har jag nog aldrig varit med om! Det känns som att det var ett år sedan vi samlades på Götaplatsen! Det känns rätt skönt att inte ha helger/eftermiddagar/kvällar konstant uppbokade framöver, samtidigt som att det var rätt skönt att alltid ha något att göra. I och för sig lär man väl inte direkt ha något problem att sysselsätta sig framöver heller, det verkar ju hända roliga saker hela tiden men framförallt är det väl pluggandet som man får lägga mer krut på nu. På nollningsschemat står det "Ta tag i ditt liv" på dagens datum och det är väl det man borde göra idag... Men det är lite svårt när man kommit hem vid halv sju och sedan bara lyckats halvsova ett par timmar! Så det blir lunch nu (det finns pizza från när mamma och pappa var här!), sen ett nytt försök att sova, sen får jag väl sätta mig med matte inatt eller nåt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0