Mööööög

Inatt blir det fylleblogg på riktigt. Kom precis från en 250 jävla spänn dyr taxiresa, aldrig mer kan jag ju säga! Och då hade chaffisen ändå varit "snäll" och pausat taxan vid Hjalmar Brantings platsen när jag inte hade en aning om var vi var. Jag kan å andra sidan tycka att chaffissen borde haft koll på var Backa ligger, eftersom det är ett ganska jättestort område (har ju t.o.m. egen postadress) men tydligen borde jag ha vetat att ordet "Brunnsbo" var det magiska ordet för att få taxichauffören att köra på rätt håll. (Hjalmar Brantings-platsen på taxispråk är tydligen inte alls samma plats som på bussspråk, värt att notera inför framtiden...)

Naja, nu har jag fått klaga en stund, men andledningen att jag missade bussen var ju faktiskt att jag hade jäkligt roligt på festen och inte ville gå därifrån. Vi började med en förfest med faddergruppen och åkte sedan till festen på Chalmers tillsammans. Det var en rolig fest, denna gången kommer jag t.ex. ihåg att det var barnsligt roligt att hoppa i hoppborgen, att det fanns många roliga dansgolv men att det fortfarande var lika omöjligt att hålla ihop med dem man kom dit med... Tyvärr tappade jag bort typ alla jag kände så småningom, eller många av dem gick väl hem rättare. Vid tre var jag inte alls sugen på att åka hem men kom till slut fram till att jag inte ville hänga på folk som jag inte kände i två timmar till, varför det var bäst att "tänka på refrängen". Detta lär jag dock ha kommit på cirkus en halvminut för sent,  och missade således sista bussen alldelses precis... Sen följde en taxiresa som som sagt inte direkt passar min ekonomi... Nästa gång lär jag nog hänga kvar på Verum istället för att ta taxi hem, sådana här upptåg har jag inte råd med!

Ikväll tog jag förövrigt igen att jag varit så dålig på att fota under hela nollningen, och tog istället foton hela tiden. De lär nog dyka upp förr eller senare, antingen här eller på facebook!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0