Fylleblogg II

Jag bloggar numera bara när jag kommer hem från fester, i väntan på nattamat. Då har jag tid i alla fall!

Fast ikväll har jag tagit det lugnt. Missade förfesten pga. ett studiebesök. Men det kändes rätt lagom, förfesten hade tydligen varit rätt kort ändå och sen var det pubrunda hela kvällen. En rolig kväll var det, det blev däremot inte så mycket till runda, två ställen var vi på. Vi var i alla fall först en stund på industris pub, den var mysig! Sen hamnade vi till slut på V-sektionen, efter att ha kommit fram till att det var för långa köer överallt annars och V ville man ändå vara på senare på kvällen eftersom den var störst. Det var väl lite småsegt emellanåt innan det kom mer folk men annars var det trevligt. Jag spenderade ovanligt lite tid på dansgolvet, vilket var rätt trevligt som omväxlings skull!

På vägen hem hamnade jag på samma buss som en kille som tydligen bor i samma hus. Han snackade om en bastu och ett gym här i huset som jag helt missat att vi hade! Han visade mig även dem sen och de var riktigt fräscha faktiskt. Speciellt gymmet var bättre än vad man kunnat förvänta sig! Nu gillar jag i och för sig inte att gymma så mycket men det kan ju vara bra när man som nu inte hinner med att sticka och träna nån annanstans!

Annars har veckan gått i en hiskelig fart, tisdagen spenderades åt, förrutom att gå i skolan, inhandla diverse saker som jag behöver inför hajken i helgen. Igår gick vi för första gången (tror jag) en heldag, alltså från 8-17. Det var rätt jobbigt, jag var vansinnigt trött de sista timmarna och på kvällen! Men det är nog bara att vänja sig, sådana dagar lär vara mer regel än undantag... Men jag tror det blir bättre när jag dels kan börja träna regelbundet och dels får in lite rutiner över huvud taget.

Idag var vi som sagt på studiebesök. Riktigt intressant kändes det och jag blev faktiskt väldigt peppad! Tror nästan det är första gången sen jag kom hit som jag blivit riktigt taggad för själva utbildningen och senare jobb!

Imorgon bär det av på hajk! Har fått lite tvetydiga signaler från faddrarna ikväll, en som var iväg på det ifjol tyckte det var jätteskoj medans den andra inte alls var lika entusiastisk... menmen, jag tror nog det ska bli roligt ändå!

Nej nu väntar en riktigt god portion carbonara och sen några goda (alldeles för få) timmars sömn!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0