Wien-abstinens, dess botemedel och Växjö-utflykt

I tisdags hade vi redovisning i Matlab, och blev godkända! Fast läraren var bra mycket snällare än vad jag trodde han skulle vara, efter att man förklarat något genom att babbla så att man knappt själv visste vad man sa fick man kommentaren "jättebra!" och ett godkänt av läraren...

Efter redovisningen blev det en runda på stan för min del i alla fall, behövde ett par nya jeans. Efter att ha gått runt i affärer ett tag märkte jag att jag kom in i en välbekannt vana igen; att alltid gå åt precis fel håll när jag gick ut ur en affär! Så gjorde jag alltid i Wien, och när jag dessutom såg en spårvagn åka förbi (eller hörde framförallt) var saknaden av den staden total. Märkligt vilka saker som får en att associera till platser ibland... Som tur var hade ju mamma varit här i helgen och laddat upp mitt kylskåp med bl.a. skinkschnitzlar, så jag kunde åka hem och försöka bota Wien-abstinensen med att laga Wienerschnizel! Eftersom jag dock inte har någon fritös och inte hade lust att bränna ner både mig och köket genom att försöka fritera i en kastrull så fick det bli stekta Wienerschnitzlar istället, men det var faktiskt gott det med! Till det blev det potatis som kokts med skal på, hade nästan glömt hur gott det var! Om det bara inte hade varit så svårt att skala efteråt hade jag alltid lagat potatis på det sättet.

Till helgen blir det en utflykt till Växjö. Jag ska se hur brossans nya lägenhet ser ut och samtidigt passa på att hälsa på Tessan och Rosanna. Roligt ska det bli, ju mer jag tänker på det ju mer märker jag hur mycket jag faktiskt saknar Växjö!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0