Gött i mössan

I onsdags var jag ju som sagt på Stand-up på Gött i mössan och kvällen blev minst lika rolig som väntat! Nilla hängde med och eftersom vi inte bokat platser var vi där tidigt. Vilket inte hjälpte visade det sig för alla sittplatser var uppbokade, men det var några som inte kom så vi fick sitta till slut i alla fall. En mysig liten källarlokal var det i alla fall, perfekt för Stand-up!

Det var ett gäng rätt roliga komiker. Jag gillade framförallt en tjej som hette Evelyn Mok, och Sandra Ilar var, som väntat, grym! Båda de två hade rätt annorlunda stil, det är alltid roligt.

Men det var ju såklart huvudakten Jesper Rönndahl som fick flest skratt. Jag har hyllat honom hundra gånger om och redan varit och sett honom två gånger innan i år, så jag tänkte att nån gång måste han väl ändå misslyckas med att leva upp till mina höga förväntningar, men icke! Han var helt lysande även i onsdags. Denna gång snackade han om att människokroppen är dum i huvudet, riktigt roligt blev det! Cirka en trejdedel av materialet var i och för sig sådant som jag redan hört, men med tanke på att jag såg honom i juni senast så förnyar han ju fortfarande sitt material betydligt oftare än de flesta andra komiker.

Hittade det här youtubeklippet (och fyra till som är fortsättningar) från när Rönndahl stå-uppade i Helsingborg i våras. Eftersom han som sagt byter ut material ofta är ingenting av det han sade i onsdags med här (däremot en del från när jag såg honom på PrickPrick i feburari), men roligt är det!




Igår hade vi tackkalas för faddrarna hemma hos Rebecca i Partille. Det blev lyckat! Vi fyra tjejer fixade maten så vi var där innan. Den blev god men jisses vad vi hade felberäknat, det var typ hälften kvar! Efter sittningen åkte vi till skolan där det var eftersläpp. En rolig kväll var det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0