Aspning i full gång

När plugget nu blir lite lugnare ett tag framöver (eller ja, inga tentor och inlämningar att känna sig stressad över just nu i alla fall) drar den s.k. aspningen igång. Det är en period som förbereder en för att söka in till olika föreningar inför nästa år. På V är det framförallt de tre föreningar (Snok, V6 och Virus) som har en stor aspning på tre veckor. Jag vet egentligen inte om jag vill söka till någon förening i slutändan, men det händer en massa roliga saker under aspningen, nästan som en ny nollning, så därför är jag med på den i alla fall. Jag funderar lite på att söka till IACES som har hand om internationella studenter och internationella utbyten på V.

Första aktiviteten på aspningen var i alla fall att tillverka aspningströjor. Blåa tröjor med en snobben och namn på skulle man ha, vilket alltihop skulle målas mycket nogrannt i många lager. Det tog låååång tid men snyggt blev det!

Idag arrangerade Snok pubrunda och då fick alla aspar som ville vara med och hjälpa till. Till en början var det inte så mycket att göra, men allteftersom kvällen gick och det blev mer folk blev det mer att göra. Det var riktigt roligt faktiskt, framförallt de två sista timmarna när jag mest stod i någon av barerna. Eller ja, det var roligt när inte kassaapparaten strejkade eller jag tappade en öl... det sistnämnda är ju SÅ typiskt mig! Menmen, det gäller väl att inte haka upp sig på sånt, så farligt var det ju inte.

Det blev förövrigt museumsbesök i söndags. Vodou-utställningen var mycket intressant, man visste ju inte så mycket innan man varit där så det var spännande. Där var även en utställning om Bollywood, den var rolig.

På lördag blir det stor Halloweenfest. Känner mig inte så pepp just nu men det blir nog skoj när det väl är dags! På söndagnatt står "hemlig nattaktivitet" på aspningsschemat, ska tydligen börja vid tretiden, får väl se vad det kan vara...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0