Matte och aspning

Veckan som började bra slutade ännu bättre; i fredags fick jag veta att jag klarat mattetentan! Så himla skönt! Nu får jag en hel månads jullov, helt fritt från plugg, gött! Typiskt nog har jag inte varit ett dugg godissugen i helgen, vilket jag annars ALLTID är, så tentabelöningen på 4-gott får vänta.

En märklig sak här på Chalmers är dock hur fokuserade alla verkar vara på betygen. I Växjö var det aldrig något snack om det, om man fick godkänt var man nöjd helt enkelt. Här verkar det däremot vara jättemånga som är missnöjda med sina treor (som är godkänt) och funderar på att tenta upp dem... Nästan som att vara tillbaka på gymnasiet... Jaja, jag är i alla fall nöjd!

Veckan är som sagt aspningens sista och jag har varit med på både puben i torsdags (det var Tysklands-tema, då kunde jag ju knappast låta bli...) och sittningen igår. Det var roligt på båda två, kul att se hur det går till, när man nu själv inte tänker vara med i något sånt. I torsdags var det i och för sig väldigt lite folk och därmed väldigt lite att göra, men det var trevligt ändå. Sittningen var en omsits för gamla och sittande snokar där vi aspar skulle gyckla och så, det var roligt!

Ikväll avslutas aspningen med aspmys. I smset om det står det: "ha på er mysvänliga kläder och glöm inte cykelhjälm". Det senare undrar jag vad det ska vara till, och eftersom jag inte äger nån cykelhjälm kan jag ju inte ta med någon... jaja det blir säkert kul i alla fall.



Kommentarer
Rosanna

Grattis till tentan ! Som jag längtar tills dne fjärde då vi äntligen kommer och hälsar på! seeeer fram emot de !:)

2009-11-16 @ 19:54:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0