Cykeläventyr

Idag testade jag att cykla till och från jobbet. Raka vägen mellan Höör och Hörby är drygt 15 km men eftersom jag körde på småvägar över Sätofta/Ludvigsborg/Fulltofta blev det nog några kilometer till.

Vägen dit på morgonen var jättefin. Vägen var fin och lugn, en och annan jobbig backe, men ändå en riktigt trevlig cykeltur med fin utsikt på sina ställen.

Hemvägen blev desto jobbigare! Jag kände mig lite mör i benen innan jag började cykla men förstod inte hur trött jag var förrän jag hade cyklat någon kilometer. Då började jag dessutom känna hur fruktansvärt hungrig jag var, färdigmatlådan som jag åt vid tolvtiden hade tydligen förbrännts för länge sen. ICA i Ludvigsborg, ca halvvägs, fick bli min räddning. Efter att ha slängt i mig en banan och macka gick det lite bättre i alla fall... Hemvägen tog nästan två timmar att cykla, nästan dubbelt så lång tid som ditvägen.

Slutsats: Det lär inte bli fler cykelfärder Höör-Hörby tur/retur på en dag i sommar! I alla fall inte förräns jag har tränat upp benmusklerna och konditionen rejält. Däremot blir det nog rätt lagom att cykla till jobbet på morgonen och ta bussen hem på kvällen, och sen göra tvärtom dagen efter, som jag hade tänkt från början.

Nu kommer jag i alla fall att sova som en stock inatt. Imorgon är det enda som står på schemat en promenad med Sara vid ett-tiden, och jag planerar att sova fram tills dess!


Kommentarer
Frida

Hejja Maria! Vilken bragd :D

2009-06-16 @ 21:25:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0