Veckorapport

Det här börjar bli en tråkig ett-inlägg-i-veckan-som-är-så-långt-att-ingen-pallar-läsa-det-blogg. Menmen, jag skriver ändå mest för min egen skull.
 
Även denna vecka har det varit fullt upp. Onsdag-torsdag var det Hörby marknad. Mycket att göra i kombination med en 30-gradig turistbyrå fick hjärnan att koka över vilket gjorde att man kanske inte alltid var så vänlig och på alerten som man borde ha varit. Men det gick ändå okej tycker jag och visst var det roligt att det hände lite på jobbet.
 
Igår åkte jag upp och tittade på lägenheten för första gången. Åh, så fin den är! Det "stora" rummet kändes förvisso inte lika stort som det såg ut att vara på planlösningen och hade rätt många fula märken på väggarna, men annars var det bara positiva intryck av lägenheten. Rent och fräscht, hyffsat modernt, fina tapeter och bäst av allt; balkongen! Större och ljusare än vad jag trott, jag älskar den! Inglasad är den också så man kan nog faktiskt sitta där större delen av året!
 
Området var också helt okej. Det kändes inte otryggt eller så som jag hade trott eftersom det tydligen ska vara "oroligt" däromkring. Nu åkte vi ju förvisso därifrån redan vid sju på kvällen, men ändå. Studentlägenheterna, som består av två stora sjuvåningshus, verkar dessutom ha ett aktivt förtroenderåd som fixar pupkvällar (nej, jag har inte stavat fel på pub, de kallar det pup!) och sånt är ju trevligt! Det är det enda som talar emot att jag blir kvar där länge, kanske hela studietiden, är att det ligger ganska ocentralt. Det är ut på Hisingen och så får man köra en bra bit där med. Men å andra sidan verkar där gå bra med bussar i princip dygnet runt (bara 1,5 timmar under sen natt/tidig morgon som det inte går några).
 
Kort och gott; jag längtar ännu mer efter att få flytta dit "på riktigt" nu! Mamma och pappa är där och fixar idag och redan nästa helg ska jag upp och fixa i ordning lite mer och kolla in området och så. Det kommer bli så fint så fint!
 
Kom precis hem från jobbet, var rätt lugnt idag. Efter jobbet hade jag drygt en timme att vänta tills bussen kom, så jag gick och lade mig i en park och solade och läste, härligt! Måste vara den första ordentliga solningen för min del i sommar...

ikväll blir det födelsedagsfest för Kara som fyller år! Grattis till henne! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0