Växjö-helg i Götet

I helgen var som sagt mina två favorit-Växjö-bor, Tessan och Rosanna, på besök. En supertrevlig helg hade vi tillsammans! På fredagen bjöd jag på middag (det visade sig att jag lagat mat för ett halvt kompani - vi åt grytan två kvällar och där är fortfarande hälften kvar...). Sen skulle vi titta på film men mina vänner slocknade efter en halvtimme och jag var inte jättepigg jag heller... Så vi fick sova ut till lördagen istället.

Lördagen spenderades i stan, med shopping, gymnastiktävling (ja, inte av oss då, vi kollade på Rosannas kusin som tävlade) och julmarknad på Liseberg (supermysigt!). Kvällen avslutades med glöggkväll tillsammans med Maria och Ofelia, jättetrevligt!

Igår åkte vi till Haga och gick omkring där lite. Där var tydligen oxå en fin julmarknad! Ett jättemysigt fik hittade vi, något som det finns gott om i den stadsdelen märkte vi efterhand.  Sen gick vi så sakta mot stationen därifrån. Det var nästan trevligare att gå på stan på söndagar - många affärer hade ju ändå öppet men det var inte så tokfullt med folk som det är på lördagar!

En himla trevlig helg var det som sagt och det var jätteroligt att träffa Rosanna och Tessan igen. Glöggkvällen i lördags blev som sagt väldigt lyckad. Det slog mig när vi satt där vilket stort ombyte det har varit mellan Växjö och Göteborg - framförallt utbildningsmässigt förstås men även personerna på de båda ställena är rätt olika. Ofta har jag väl kännt mig rätt vilsen för att jag inte känner att jag passar in med varken det ena eller det andra, men i lördags kändes det faktiskt att jag på nåt vis passar in med båda delar och att det faktiskt är något som jag ska se som en stor styrka! Även om jag nu är helt säker på att det är teknolog jag vill vara så kommer det jag alltid vara väldigt språkintresserad oxå. Min f.d. programföreståndare hade väl inte helt fel när han kallade mig en "äkta humanist", även om det inte var det jag ville höra just då...

Se där, det där med pepp-inlägg verkar visst vara något av en ny tradition kring födelsedagen i alla fall, om än med några dagars fördröjning i år. Och hur kan man vara annat än glad efter en sådan helg!


Kommentarer
R

En suveränt mysig helg som ajg gärna gör om snart !!! :D

2009-12-10 @ 22:35:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0